סמוטריץ' לנתניהו: "כתשובה להאג – ספח את הבקעה במהלך חד צדדי"

    איתי גדסי No Comments on סמוטריץ' לנתניהו: "כתשובה להאג – ספח את הבקעה במהלך חד צדדי"

    השר בצלאל סמוטריץ' משגר מכתב אל ראש הממשלה ובו דרישה לספח את בקעת הירדן, במהלך חדד צדדי כתשובה הולמת, להתנהלות של בית הדין הבינלאומי כנגד מדינת ישראל

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר האיחוד הלאומי ההשר בצלאל סמוטריץ' פנה היום (ראשון) במכתב לראש הממשלה ובו דרישה כי לאור ההתנהלות החד צדדית של בית הדין הבינלאומי בהאג, כי יש חשד לפיה ישראל מבצעת פשעי מלחמה בערביי השטחים, סמוטריץ' מציע כי גם ישראל תיזום מהלך חד צדדי לסיפוח בקעת הירדן.

    בנוסף מבקש סמוטריץ' כפי שכבר הצהיר בעבר לפרק את הרשות הפלסטינית שהוקמהבהסכמי אוסלו, ואומר כי פירוק הרשות הפלסטינית תבטל את האיום המדיני בהאג.

    המכתב המלא:

    לכבוד

    ח"כ בנימין נתניהו
    ראש הממשלה

    הנדון: החלת הריבונות בבקעת הירדן – תשובה ציונית הולמת להחלטת התובעת בהאג

    1. כידוע, התובעת הראשית בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה, הודיעה ביום שישי האחרון כי היא מעוניינת לפתוח בחקירה מלאה של "פשעי מלחמה בשטחי יהודה ושומרון ועזה".

    2. קביעתה של התובעת הכללית מתעתדת להגיע בפתחו של בית הדין בינלאומי בהאג.

    3. למותר לציין כי לבית הדין אין שום סמכות שהיא לדון בעניינה של ישראל וכי כל הדיון מראשיתו הוא בשל תביעה אותה הגישה הרשות הפלשתינית לבית הדין.

    4. בהמשך למכתבי אליך בשבוע שעבר, אין בי ספק כי בשלה העת לנקוט בצעדים משמעותיים בעת הזו ולהביא לממשלה החלטה בדבר החלטת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן, החלטה שמעל לכל תבטא ותבהיר לרש"פ, לתובעת הכללית ולבית הדין כי חבלי ארץ ישראל ההיסטורית הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל הריבונית. כבר ידועים דבריו של ראש הממשלה הראשון מר דוד בן גוריון בהתיחסו להחלטה אנטי ישראלית שהתקבלה בועידת באנדונג "עתידנו אינו תלוי במה יאמרו הגויים, אלא במה יעשו היהודים!"

    5. החלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן הינה נושא הנמצא בהסכמה רחבה בעם. אולם, בשל התזמון הפוליטי הרגיש, וכפי שתארתי במתווה שהעברתי אליך בשבוע שעבר, אני מציע כי לאחר שתתקבל ההחלטה הרישמית ישיבת הממשלה כנדרש, יובא הדבר להצבעה בכנסת מה שיבטא את רצון העם ללא הבחנה פוליטית.

    7. הגיעה העת להבהיר כי צעדים חד צדדיים ייענו בצעדים חד צדדיים.

    8. בנוסף, אני שב על קריאתי אליך לפרק את הרשות הפלשתינית לאלתר בכדי לנטרל את האיום המדיני של בית הדין.

    9. ברוח חג החנוכה שיחול הערב, אני מוצא לנכון להביא את תשובתו האלמותית של שמעון החשמונאי לשליחו של אנטיוכוס "לא ארץ נוכריה לקחנו ולא ברכוש זרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו, אשר בידי אויבינו בעת מן העיתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר הייתה לנו עת, הושיבונו נחלת אבותינו".

    10. בימים ההם, בזמן הזה.

    בברכה,

    ח"כ בצלאל סמוטריץ'
    שר התחבורה והבטיחות בדרכים



    0 תגובות